دوره تکنسین داروخانه :

دوره تکنسین داروخانه حدود 36 ساعت بوده که در هفته 3 تا 6 ساعت(12 جلسه 3ساعته) برگزار میگردد.مدرک ارائه شده پس از پایان دوره ها از  انجمن پرستاری ایران است که دائمی، رسمی و قابل ترجمه می باشد ( در ضمن دوره مقدماتی و تکمیلی یکجا و با یک شهریه می باشد) که دارای فرصت شغلی جهت علاقمندان به کار در داروخانه ها بوده و مباحث توسط دکترای داروساز تدریس می شود.

کل داروهای رایج در ایران حدود 600 قلم( شامل داروهای شیمیایی و گیاهی) و داروهای ترکیبی، مواد آرایشی- بهداشتی، تجهیزات پزشکی جهت نسخه قیمت زنی و … تدریس شده و کارگاه نسخه خوانی نیز همراه با کار با نرم افزار در داروخانه ارائه می شود.

تکنسین داروخانه

تکنسین داروخانه یا نسخه خوان

تکنسین داروخانه به داروساز کمک می نماید تا داروهایی را که بیمار سفارش می دهد آماده کند. تکنسین داروخانه وظیفه دارد تا داروها را با هم مخلوط نماید و نسخه ها را از بیمار دریافت نماید. در حقیقت در داروخانه‌های بزرگ که همه روپوش سفید می‌پوشند، تمایز تکنسین داروخانه یا نسخه خوان از دکتر داروساز کمی سخت است. در ظاهر شبیه به هم هستند و وظایفی مشابه به هم انجام می‌دهند. اما علیرغم این تشابه ظاهری تفاوت‌های زیادی میان وظایف تکنسین داروخانه و داروساز وجود دارد؛ تکنسین یا دستیار داروخانه که در عرف با عنوان نسخه‌خوان هم شناخته می‌شود به نسبت دکتر داروساز وظایف متعدد و عمومی‌تری بر عهده دارد. با این وجود تکنسین نقش مهم و غیرقابل‌انکاری در پیشبرد کار داروخانه و خدمت به بیمار بر عهده دارد.

Image