مهاجرت با مدرک تکنسین داروخانه
دوره تکنسین داروخانه

وقتی به فکر مهاجرت می افتیم اولین و مهمترین مسئله ای که برایمان مطرح است شغل مناسب در کشوری است که می خواهیم به آن مهاجرت کنیم. ما در این مقاله می خواهیم درباره مهاجرت با مدرک تکنسین داروخانه صحبت کنیم تا کسانی که مشغول به این کار هستند و یا می خواهند در کشوری دیگر این شغل را انتخاب کنند جواب سوال های خود را بگیرند.

برای ثبت نام در دوره تکنسین داروخانه و گرفتن مدرک بین المللی آن وارد صفحه این دوره شوید.

همانطور که میدانید تکنسین داروخانه شغلی است که مستقیما با بیماران در ارتباط است و باید نسخه خوانی و نسخه پیچی انجام دهد بنابراین باید زبان کشور مقصد را به خوبی آموخته باشد و روی آن تسلط داشته باشد تا بتواند به خوبی با مراجعین داروخانه ارتباط بگیرند و علاوه بر آن اصطلاحات دارویی و نسخه خوانی آن کشور را بیاموزد.

شرایط مهاجرت با مدرک تکنسین داروخانه
دوره تکنسین داروخانه

برای مهاجرت تکنسین داروخانه چه شرایطی لازم است؟

مورد دیگر برای مهاجرت با مدرک تکنسین داروخانه این است که باید حتما کشوری را که قصد مهاجرت به آن دارید، بررسی کنید تا ببینید مدرک بین المللی تکنسین داروخانه را برای کار قبول دارند یا اینکه باید در آن کشور حتما مدرک خود آن کشور را بگیرید. بیشتر کشورها برای استخدام در داروخانه یک آزمون دارند تا سطح اطلاعات شما را اندازه گیری کنند و در صورتی که نمره قبولی را دریافت کرده باشید، می توانید شروع به کار کردن کنید.

بهترین کشور برای مهاجرت با مدرک تکنسین داروخانه

در حال حاضر کشورهایی هستند که با وجود زیاد بودن فرصت های شغلی با کمبود نیروی کار مواجه هستند و این کشورها بهترین گزینه برای مهاجرت با مدرک تکنسین داروخانه هستند. علاوه بر آن باید لیست کشورهایی که به نیروی کار در داروخانه نیاز دارند را مطالعه کنید که ما در اینجا تعدادی از آنها را برایتان آورده ایم:

مهاجرت با مدرک تکنسین داروخانه
تکنسین داروخانه
چند کشوری که برای مهاجرت تکنسین داروخانه مناسب ترند:
  1. آمریکا
  2. انگلستان
  3. کانادا
  4. آلمان
  5. سوییس
  6. عمان

بین کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی این کشورها بهترین موقعیت شغلی را برای تکنسین داروخانه دارند و یکی از اصلی‌ترین عوامل در مهاجرت با مدرک تکنسین داروخانه، آشنایی با قوانین و مقررات کشور مقصد است. هر کشور قوانین خاص خود را درباره ورود و کار تکنسین‌های داروخانه دارد و باید به این قوانین پایبند باشید. بعضی از کشورها ممکن است برای کار تکنسین داروخانه از شما مدرک و گواهی‌نامه‌های خاصی بخواهند که باید از قبل آماده کنید.

شرایط و مراحل استخدام تکنسین داروخانه

تجربه کاری شما در مهاجرت با مدرک تکنسین داروخانه بسیار مهم است. برخی از کشورها ممکن است برای اعتبارسنجی تجربه کاری شما از شما مدارک و سوابق کاری خواسته و بررسی کنند. بنابراین، قبل از مهاجرت باید مطمئن شوید که تجربه کاری شما قابل قبول است و در صورت نیاز به مدارک و سوابق کاری خواسته شده، آن‌ها را آماده کنید.

علاوه بر این، مهارت‌های شغلی شما نیز در این مهاجرت بسیار مؤثر است. برخی از کشورها ممکن است برای کار تکنسین داروخانه از شما مهارت‌های خاصی مانند تزریق و تهیه داروها بخواهند. بنابراین، قبل از مهاجرت باید مطمئن شوید که مهارت‌های شغلی خود را به‌روز کرده و آماده کار در کشور مقصد هستید.

در مورد تکنسین‌های داروخانه زن و مرد نیز باید گفت که جنسیت فرد در انتخاب تکنسین داروخانه واقعاً مهم نیست. هم زنان و هم مردان می‌توانند در این حرفه موفق عمل کنند. تخصص و تجربه تکنسین بیشتر به توانایی و تمرکز او بستگی دارد تا جنسیتش. بنابراین، هر دو جنسیت قادر به انجام این حرفه هستند و هیچ تفاوت قابل توجهی بین آن‌ها وجود ندارد.

شرایط مهاجرت و کار تکنسین داروخانه در کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که همه شهرهایش دارای موقعیت مناسب برای تکنسین داروخانه ندارد و شما برای مهاجرت به این کشور باید اطلاعات آن شهر یا استان را بررسی کنید و بعد نسبت به اقامت در آنجا اقدام کنید. اگر شما در کشور خودتان مشغول به این کار هستید و یا مدرک بین المللی تکنسین داروخانه را دارد برای مهاجرت شرایط آسانتری دارند.

برای مهاجرت با مدرک تکنسین داروخانه باید مراحل زیر را طی کنید تا بتوانید شانس بیشتری برای اقامت داشته باشید:

  • ارزیابی اسناد در هیئت بررسی داروخانه در کانادا
  • ارزیابی میزان تسلط شما به زبان انگلیسی
  • اثبات واجد شرایط بودن برای اقامت و کار در کانادا
  • قبولی در آزمون مخصوص تکنسین داروخانه
  • ثبت نام در سامانه ACP
  • تکمیل آموزش عملی

شرایط مهاجرت و کار تکنسین داروخانه در آلمان

آلمان یکی از کشورهایی است که در زمینه داروسازی و کار در داروخانه موقعیت شغلی باز بسیاری دارد و کسانی که قصد اقامت و کار در این کشور را دارند و شغل تکنسین داروخانه را انتخاب کرده اند، با در نظر گرفتن شرایط شهری که می خواهند ساکن آن شوند، دنبال کار بگردند.

آلمان با برگزاری دوره های آوسبیلدونگ که برای بیشتر رشته ها برگزار می شود و در پایان با گرفتن مدرک آن می توانید شروع به کار کنید و این دوره در آلمان بسیار مهم است و معمولا برای بیشتر موقعیت های شغلی تعریف شده است.

درآمد تکنسین داروخانه در کشورهای مختلف

یکی از دغدغه های مهم کسانی که قصد مهاجرت با مدرک تکنسین داروخانه را دارند این است که درآمد این شغل چقدر است آیا در کشورهای دیگر حقوق مناسبی برای این شغل در نظر گرفته شده است؟ این شغل در هر کشوری بسته به بودجه ای که صرف آن می شود این درآمد متفاوت است. به طور میانگین درآمد یک کارآموز تکنسین در سال 46000 دلار است اما کسی که در دوره کارآموزی را به پایان رسانده تا سقف 60000 دلار هم می رسد و این عدد به میزان سابقه کاری و کشور وابسته است.

سخن نهایی

در نهایت، مهاجرت با مدرک تکنسین داروخانه یک فرصت بزرگ است که می‌تواند به شما امکانات و فرصت‌های شغلی بهتری را فراهم کند. با توجه به قوانین و مقررات کشور مقصد، تجربه کاری و مهارت‌های شغلی خود، می‌توانید این مسیر را پیش بگیرید و به زندگی بهتری دست یابید. بنابراین، اگر تمایل دارید به این کار دارید باید با دقت و برنامه‌ریزی مناسب این راه را طی کنید.

سوالات متداول درباره مهاجرت با مدرک تکنسین داروخانه

  1. درآمد تکنسین داروخانه در کشورهای دیگر چقدر است؟
    درآمد یک تکنسین داروخانه با سابقه کار تا 60000 دلار در سال هم می رسد.
  2. بهترین کشور برای مهاجرت با مدرک تکنسین داروخانه چه کشورهایی است؟
    کشورهای کانادا، آلمان، انگلستان و سوییس جزو کشورهای مناسب برای این موقعیت شغلی به حساب می آیند.
  3. تکنسین داروخانه برای مهاجرت چه مدرکی نیاز دارد؟
    متناسب با کشور مقصد باید برای گرفتن مدرک اقدام کنند.