نمونه سوالات تکنسین داروخانه

لینک دانلود

نمونه سوال رایگان تکنسین داروخانه سری دوم

علاقه­ مندان به اشتغال به عنوان تکنسین داروخانه، حتما باید در آزمون تکنسین داروخانه شرکت کرده و حداقل نمره لازم را کسب کنند.

ما در این­جا نمونه ه­ای از مهمترین و پرتکرارترین سوالات مربوط به آزمون تکنسین داروخانه را گرد آورده­­ایم تا شما عزیزان، با آسودگی خاطر در آزمون تکنسین داروخانه شرکت کرده و ضمن کسب نمره قبولی،  به عنوان تکنسین داروخانه در داروخانه مشغول به کار شوید.

Image

نمونه سوال رایگان تکنسین داروخانه سری 2

دوره ­های آموزشی تکنسین داروخانه

شرکت در دوره ­های تخصصی تکنسین داروخانه، یکی از اصولی­ترین و مهم­ترین روش­های یادگیری نسخه ­خوانی است که پیش­تر درمورد آن بحث کردیم. شرکت در دوره ­های مذکور، مهارتی باور نکردنی به شرکت ­کنندگان می­بخشد. مهارتی که دستیابی به آن بدون شرکت در این دوره­ ها، امری محال است.

شرکت­ کنندگان حال حاضر این دوره ­ها، سوالات متعدد و متنوعی از ما می پرسند. ما نیز با تمام پشتکارمان در تلاشیم که با تکیه بر تجارب ارزنده و دانش خود به این سوالات پاسخ داده و کارآموز را به کوتاه­ترین و در عین حال درست­ترین مسیر ممکن برای رسیدن به هدفشان هدایت کنیم و بدون اغراق در این امر موفقیم.

اشتغال در هر محیطی نیازمند آشنایی با اصول، فرهنگ و قوانین آن محیط است.  بدیهی است که محیط حساس داروخانه، از این قانون مستثنی نیست و ضروری­ترین کار قبل از ورود به شغل تکنسین داروخانه، آشنایی با آداب و قوانین موجود در داروخانه می­باشد.

داروخانه پایگاهی مهم در زمینه بهداشت و سلامت جامعه است و روشن است که قوانین و اصولی خاص و غیرقابل چشم­پوشی دارد. شرکت در دوره ­های نسخه ­خوانی زمینه آشنایی شرکت­کنندگان با این اصول مهم را فراهم می­کند.

دوره ­های حضوری تکنسین داروخانه توسط ارگان­هایی همچون انجمن  پرستاری ایران، جهاد دانشگاهی، انجمن داروسازی، فنی حرفه­ای و نهادهایی از این قبیل، در شهرهای مختلف برگزار می­گردد.

بدین ترتیب شرکت کنندگان پس از موفقیت در این آزمون، با در دست داشتن مدرک معتبر خود، می­توانند برای اشتغال در داروخانه اقدام نمایند.

منبع تدریس در دوره ­های نسخه­ خوانی، کتاب یا جزوه­ای واحد و چند قسمتی است که بخش اعظم آن مربوط به فصل داروشناسی می­باشد. فرد شرکت­ کننده پس از آشنایی با مقدمات کتاب مذکور، وارد فصل اصلی کتاب یعنی داروشناسی شده و ضمن آشنایی با انواع داروها، اطلاعات لازم مربوط به هر دارو و گروه آن را نیز فرا می­گیرد.

البته گفتنی است که تنها شناخت داروها کافی نیست، بلکه در این دوره­ها نکات ضروری دیگری نیز به شرکت­ کنندگان آموزش داده می­شود تا آنان با علم کامل وارد عرصه تکنسین داروخانه شوند. این دوره­ها با مهارت بخشی در تمام زمینه های لازم، شرکت کنندگان را آماده اشتغال در زمینه تکنسین داروخانه می نمایند.

مدرک تکنسین داروخانه

پس از گذراندن دوره تکنسین داروخانه، تسلط کامل به مواد تدریس شده در طول دوره و در نهایت کسب نمره قبولی در آزمون نهایی، فرد می­تواند به طور حرفه­ای کار خود را آغاز کند. ناگفته نماند که صرفا شرکت در این آزمون­ها و اخذ مدرک مربوط، به منزله تخصص فرد در حرفه نسخه خوانی و امکان فعالیتش در هر داروخانه­ای نیست.

باید توجه داشت که در هر محیط کاری این تجربه است که حرف اول را می­زند. پس برای شروع فعالیت علاوه بر داشتن مدرک، داشتن سابقه کار ضروری است. هرفردی برای کسب مهارت در زمینه کاری خود، باید تجاربی را در آن زمینه به دست‌آورد.

همچنین لازم به ذکر است که در هر داروخانه، دو نسخه ­خوان به منظورانجام امور مربوط نسخه­ خوانی استخدام می­شوند.

پس شرکت کنندگان در این دوره ­ها باید پس از قبولی در آزمون نهایی، آستین همت بالا زده و پس از اتمام دوره و یا در حین برگزاری آن، اقدام به گذراندن دوره کارآموزی نمایند و منتظر نمانند تا برگزارکنندگان دوره­ های یاد شده، امکان کارآموزی آنان در محیط داروخانه را فراهم نمایند.

حقیقت موضوع این است که شما بدون گذراندن دوره کارآموزی، از تمام کسانی که مشغول به کارآموزی هستند و یا پیش­تر این دوره را گذرانده­اند، چند قدمی عقب خواهید ماند و با گذراندن این دوره بسیار پیشرفت خواهید کرد.

آنچه که یک تکنسین داروخانه باید انجام دهد

وظایف فرد نسخه­ خوان در داروخانه به شرح زیر می­باشد:

  • خواندن نسخه و جمع‌آوری اقلام دارویی تجویز شده
  • برقراری ارتباط محترمانه و مؤثر با بیمار و مراجعین
  • قیمت زنی دستی یا ثبت الکترونیکی داروها
  • حفظ نظم چیدمان اصولی و علمی داروها
  • انبارداری و ثبت موجودی و کمبود داروها
  • استفاده از روپوش با نصب پلاک مشخصات

منابع آزمون تکنسین داروخانه

بهترین کار به منظور موفقیت در آزمون نهایی برای شرکت کنندگانی که در دوره  های تکنسین داروخانه ثبت نام کرده اند و قصد اخذ مدرک تکنسین داروخانه را دارند، مطالعه کتاب­ها و جزوات تدریس شده در طول دوره می­باشد.

هرچند که؛ فصل­های مربوط به داروشناسی و موضوعاتی از جمله گروه دارویی، دوز داروها، نام صنعتی و تجاری داروها و… از اهمیت ویژه­تری برخوردارند و بخش عمده­ای از سوالات آزمون را به خود اختصاص می­دهند.

در پایان آزمون نیز، شخص شرکت کننده باید ده نسخه موجود در آزمون را بازنویسی کند تا بتواند نمره قبولی را به دست بیاورد.

قرار است تمرکز شما، فقط بر روی رشد و موفقیت تان باشد.

هر آینده ای ، با چند کلیک واقعی می‌شود.

متاسفانه محصولی پیدا نشد